به گزارش خبرگزاری آنا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت امروز (سهشنبه) نشست خبری خود را در بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال برگزار و پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در این نمایشگاه شد.
وی در ابتدای این نشست، از مردم کشورمان جهت پیوستن به پویش دو درجه کمتر تشکر کرد و گفت: هم از مردم و از صنعتگران کشورمان تشکر و عذرخواهی میکنیم که مشکلاتی برای آنان به وجود آمد.
مهاجرانی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی تا نوروز ۱۴۰۴ به بهرهبرداری میرسد، ادامه داد: جلسات تنظیم بازار به صورت مرتب برگزار میشود و تلاش دولت بر این است که کمک کند افزایش قیمتها متناسب با توان خرید مردم باشد یعنی در اصل دولت مراقبت میکند توان خرید مردم کم نشود و با توجه به شرایطی که وجود دارد قاعدتاً بستههای حمایتی متناسب با شرایط داده خواهد شد.
سخنگوی دولت تأکید کرد: خیلی اتفاق دردناکی است که ما موقع تابستان به مردم میگوییم صرفهجویی کنید، در زمستان هم به مردم میگوییم که صرفهجویی کنید و این بسیار دردناک است، یک قسمت از حوزه سیاستگذاری این است که ما وسایلی تولید کنیم که کم مصرف باشند و واقعاً جا دارد من صمیمانه از مردم تشکر کنم و طبق آماری که از وزارت نیرو و شرکت ملی گاز استخراج کردیم، حدود ۵۰ درصد از مشترکین در سطح معقول مصرف هستند و تعدادی هستند که بیش از حد معمول مصرف میکنند.
وی با اشاره به خاموشیهای اخیر ادامه داد: دولت به شدت در تلاش است که جلوی خاموشیها را بگیرد، اصلاً برای ایران ما که این میزان از ذخایر نفت و گاز دارد شایسته نیست که خاموشی داشته باشیم اما گفتن واقعیتها کمک میکند که ما با هم بتوانیم از شرایطی که در آن هستیم عبور کنیم. رساندن سوخت مایع گازوئیل 2 برابر شده و امیدوار هستیم که با افزایش گازرسانی و وارداتی که وزرا پیگیر هستند خاموشیها کمتر و قطع شود.
مهاجرانی گفت: اگر انتظار داریم تولید تقویت شود، باید انرژی آن تأمین شود. تولیدی که در زمستان گاز و در تابستان برق آن قطع میشود طبیعتاً ضربه جدی به تولید کشور وارد میکند.
سخنگوی دولت درباره تحولات سوریه نیز گفت: آن چیزی که برای ایران مهم است حکومتی است که مبتنی بر آرای مردمی مردم سوریه و حفظ تمامیت سرزمینی سوریه است و طبیعتاً جلوگیری از رشد و گسترش تروریسم موضوع مهمی است که سوریه نه خود و نه کشورهای پیرامونی آن از این موضوع آسیب ببیند. در مورد بازگشایی سفارت رویکرد ما رویکرد دیپلماتیک گذشته است و گفتوگوها برای بازگشایی سفارتها ادامه دارد.
در حال بهروزرسانی...
انتهای پیام/