امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آیین صبحگاه عمومی دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، با تبریک هفته پژوهش گفت: توانمندی مراکز علمی آموزشی و دانشگاه‌های نظامی در پیشرفت پدافند هوایی ارتش بسیار بااهمیت و غیرقابل انکار است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر نقش خطیر و اساسی دانشجویان پدافند در توسعه علوم مرتبط با فناوری‌های دفاع هوایی اظهار کرد: در راستای ایجاد زمینه‌های مساعد برای فعالیت‌های علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان باید تمام توان و ظرفیت‌ها موجود را به نحو مطلوب به کار بگیریم.

وی افزود: نیروی انسانی با ذکاوت و متعهد می‌تواند در تولید علم مؤثر باشد و یقیناً نقش خطیری در رفع نیاز‌های فنی و تسلیحاتی نیروی پدافند در راستای مقابله با تهدیدات متصور و رشد فناوری‌های روز دنیا دارد؛ باهمت مضاعف دانشجویان و مجموعه دانشگاه شاهد خبر‌های مسرت بخشی در آینده نزدیک هستیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: اهمیت جهت‌دهی به فعالیت‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف و پژوهش‌محوری دو مؤلفه مهمی است که باید توسط فرماندهان و استادان با جدیت پیگیری و دنبال شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: تولید علم شاخص دارد و نخستین عامل و شاخص در مجموعه پدافند دانشجویان و همان نیروی انسانی بااستعداد است که قطعاً وظیفه اصلی و جدی همه ارکان پدافند استفاده از ظرفیت دانشجو در تولید علم، رشد و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی باذکاوت و متعهد می‌تواند در تولید علم مؤثر باشد، تصریح کرد: داشتن برنامه هدفمند باید در راستای رفع نیاز‌های فنی و تسلیحاتی متناسب با نیاز نیروی پدافند باشد.

وی تصریح کرد: قطعاً نیروی انسانی پرورش‌یافته در دانشگاه پدافند با دارابودن تخصص، تعهد، کارآمدی و زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش است که می‌تواند آینده‌ای درخشان و مترقی را برای پدافند هوایی کشور ترسیم کند.

در پایان این مراسم، از استادان، فرماندهان و دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، ورزشی و... تجلیل شد.

منبع: روابط عمومی ارتش