به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز با حضور اعضای کمیسیون و همینطور تختروانچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و غریب آبادی، معاون بین الملل وزیر امور خارجه در کمیسیون برگزار شد.
وی توضیح داد: موضوع جلسه درباره مذاکرات اخیر وزارت خارجه با سه کشور سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بود که در ژنو برگزار شده بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخت روانچی و غریب آبادی گزارشی از مذاکرات اخیر دادند و به سوالات اعضا و نگرانیها و همین طور انتقادات اعضای کمیسیون امنیت ملی پاسخ دادند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تختروانچی هدف از این گفتگوها را صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و تاکید داشت که ما مذاکره نکردیم، صرفاً گفتگو و تبادل نظر کردیم؛ در ژنو مذاکره نکردیم چون متنی نداشتیم و متنی این وسط نبود که بخواهیم بر سر آن در واقع مذاکرهای انجام دهیم.
رضایی ادامه داد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که بعد از خروج ترامپ از برجام، اروپاییها به تعهدات خودشان عمل نکردند و ما تلاش داشتیم که اول چارچوب کار را در گفتگوها مشخص کنیم و با مذاکره خیلی فاصله داریم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تختروانچی اعلام کرد که در این مرحله احساس کردیم که گفتگو مفید است و راجع به مسائل مختلف اعم از موضوع هستهای و مسائل فلسطین و لبنان صحبت کردیم و آنها هم دغدغه خود در ارتباط با اوکراین را مطرح کردند.
رضایی گفت: تختروانچی گفت که همچنین راجع به اقدامات متقابل ایران در صورت احیای اسنپ بک یکی از گزینههایی را که مطرح کردیم خروج از ان پی تی بود و اینکه میتوانیم از ان پی تی خارج شویم.
وی ادامه داد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد که احتمالاً ما یک دور دیگر هم تبادل نظر با اروپا داشته باشیم و گفت که همه گفتگوها در چارچوب مقررات و نظام بوده و ما بدون خوشبینی کاذب در گفتگوها شرکت کردیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تختروانچی گفت که ما حتماً مجوز داشتیم و گفتگو خلاف نظر رهبر انقلاب نیست، ما هم غربگرا نیستیم. برای دور بعدی گفتگوها هنوز زمانی تعیین نشده است.
در حال تکمیل