علیرضا بیکدلی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، در نخستین اظهارات خود پس از ورود به کابل، بر اهمیت سامان‌دهی رفت‌وآمد اتباع افغانستان به ایران تأکید کرد و گفت: «افغان‌ها باید تلاش کنند از مسیر‌های قانونی به ایران سفر کنند.»  

بیکدلی افزود: «مهاجران افغان که به‌صورت قانونی وارد ایران شده‌اند، روی چشم ما جا دارند و مورد تکریم قرار خواهند گرفت. ما تلاش می‌کنیم حضور اتباع افغانستان در ایران را مدیریت کنیم و از این فرصت برای تقویت روابط دو کشور بهره ببریم.»  

وی همچنین گسترش همکاری‌های همسایگی را اولویت اصلی مأموریت خود و سفارت ایران در افغانستان عنوان کرد.

گفتنی است هفته گذشته، حسن کاظمی قمی از سمت خود برکنار و علیرضا بیکدلی به‌عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شد.