به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عراقچی شامگاه چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در پایان برنامه‌های دومین روز سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کازان روسیه با هدف شرکت در اجلاس بریکس گفت: دیدار با آقای شیخ محمد بن زائد رئیس دولت امارات متحده عربی، یک ملاقات رسمی به شکل معمول خود نبود. در سالن جنب اجلاس که رؤسای کشورها و هیأت‌ها جمع می‌شوند و به سالن اصلی می‌آیند فرصتی پیش آمد و دیدار مختصری صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بحث اصلی این دیدار، فلسطین و همچنین لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی بود؛ طبیعی است که مسائل دوجانبه نیز در دیدارها مطرح شود.

وزیر امور خارجه گفت: امارات یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است که ما با مجموع این کشورها روابطی داریم که روابط مهمی نیز محسوب می‌شود و در سیاست حُسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.در عین حال، ما اختلاف‌نظرهای جدی هم داریم بخصوص در موضوع جزایر سه‌گانه و ما هیچ وقت، هیج فرصتی را از دست نداده‌ایم که مواضع خودمان را در خصوص این جزایر به صورت قاطع بیان کنیم.