به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور که به منظور شرکت در اجلاس بریکس به روسیه سفر کرده بود در دیدار دوجانبه هیئت‌های ایران و روسیه اظهار کرد: پس از دیدارهایی که در عشق آباد داشتیم، تفاهم‌هایی که در رابطه با روسیه داشتیم پیگیری کردم.

وی افزود: در دیداری که اینجا داریم سعی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ها نهایی شده باشد و بتوانیم آنها را امضا کنیم، شخصاً مسئولیت این تفاهم‌نامه‌ها را بر عهده می‌گیرم و هرجا نیاز باشد می‌توانند به من مراجعه کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اعتقاد من این است که ارتباط ما با شما یک ارتباط راهبردی است و این غیر قابل اجتناب است و قطعاً برای ما بسیار مفید است همانگونه که برای کشور عزیز روسیه به همسایه عزیز ما مفید است. ما می‌توانیم یک تعامل سازنده هم در چارچوب بریکس که با پشتیبانی شما ایران عضو دائم اوراسیا و شانگهای شده است.