علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، در گفتگو با خبرگزاری آنا به تشریح سفر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان سعودی پرداخت و گفت: این نخستین سفر دکتر عراقچی در مقام وزیر خارجه به عربستان سعودی بود و در آن گفتگوهای خوبی بین وزرای خارجه دو کشور و همچنین با ولیعهد و رئیس هیات وزیران سعودی انجام شد.
وی افزود: در این دیدارها، مسائل مربوط به روابط دوجانبه و وضعیت منطقه، در صدر آن تجاوزات وحشیانه اسرائیل به فلسطین و لبنان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عنایتی خاطرنشان کرد: دکتر عراقچی در این گفتگوها بر استمرار سیاست همسایگی و حرکت پرشتاب و پرقدرت این سیاست تأکید کرد و آن را به عنوان سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران تلقی کردند.
این دیپلمات ارشد ایران به تشریح گفتوگوهای وزیر امور خارجه کشورمان در عربستان سعودی پرداخت و اظهار داشت: روابط طی سال گذشته از روند مثبت و روبه گسترشی برخوردار بوده است و طرفین در جهت توسعه و تعمیق آن حرکت میکنند، دکتر عراقچی همچنین تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم با دستور رئیس جمهور جناب آقای پزشکیان برای تداوم این روند و توسعه مناسبات با کشور برادر پادشاهی صعودی مصمم است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان افزود: دکتر عراقچی همچنین بر لزوم همکاریهای منطقهای و چندجانبهگرایی برای تحکیم صلح و ثبات تأکید کرد.
وی ادامه داد: وزیر خارجه ایران خواستار توقف فوری جنگ علیه ملتهای مظلوم فلسطین و لبنان شد و تصریح کردند که امنیت منطقه نباید دستخوش ماجراجوییهای و جنایتهای رژیم صهیونیستی قرار گیرد و در این جهت تمام کشورهای منطقه و همه جامعه جهانی باید نسبت به این موضوع با هوشیاری و خردمندی حرکت کند.
عنایتی در پایان گفت: مقامات سعودی در این سفر نیز بر عزم خود برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید و از روند مثبت مناسبات سال گذشته ابراز رضایت کردند. در نهایت این سفر را میتوان در چارچوب رایزنیهای منطقهای و تلاش برای جلوگیری از جنایات اسرائیل تلقی کرد.
انتهای پیام/