به گزارش خبرگزاری آنا، دیوید لامی، وزیر خارجه انگلستان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در غرب آسیا و احتمال تشدید بیشتر تنشها میان حزبالله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنشها در تماس است.
وی افزود: بریتانیا (انگلیس) با همتایان ایرانی خود در حال مذاکره است و در بحبوحه افزایش تنشها در منطقه، این کشور را به خویشتنداری دعوت میکند.
وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: هزینه جنگ منطقهای در خاورمیانه، بسیار زیاد خواهد بود.
لامی ضمن هشدار درباره وضعیت لبنان اظهارکرد: اوضاع در لبنان بسیار آشفته است و احتمال میرود به سرعت وخیمتر شود.
وی از شهروندان انگلیس خواست هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند و بیان کرد: صحت و ایمنی شما اولویت ما است و تیم وزارت خارجه در لندن و بیروت شبانهروز تلاش میکند تا حمایت و پشتیبانی ارائه دهد و توصیه ما همان قبلی است: فوراً لبنان را ترک کنید. اوضاع لبنان میتواند بسیار خطرناکتر شود.
وزیر خارجه انگلیس در پایان خواستار آتشبس فوری بین حزبالله و اسرائیل شد و گفت: ما به یک راهحل دیپلماتیک برای مشکل لبنان نیاز داریم تا اسرائیلیها و لبنانیها بتوانند به خانههای خود بازگردند.
لامی تاکید کرد: ما به صحبت با اسرائیلیها و دیگران درمنطقه ادامه میدهیم و ما نمیخواهیم اسرائیل به سالهایی بازگردد که خود را در لبنان در باتلاق گرفتار میدید. ما خواستار تشدید تنش نیستیم.
انتهای پیام/