به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان در بدو ورود به تهران گفت: قرار شد در آینده جلساتی با کشورها اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیماتی نیز گرفته شود.
وی ادامه داد: در این سفر، با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم، اما آنها میگفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کردهایم اما آمریکا هم باید مسئله را حل کند و نتانیاهو که نمیشود نام انسان را بر او گذاشت.
رئیسجمهور ادامه داد: این مسائل را در صحن سازمان ملل و در دیدارهایی که داشتیم بیان کردیم، همه اظهار همدردی میکردند اما با همدردی مشکل حل نمیشود.
وی گفت: در کشور ما و کشورهای دیگر از اتفاق سادهای رخ دهد زمین و زمان را به هم میدوزند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است اما همینها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر سکوت میکنند و توجیه میکنند.
انتهای پیام/