سردار محمد جعفر اسدی، فرمانده دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق مستشاری ایران در سوریه در برنامه جهان آرا گفت: روزهای آغازین جنگ، انتظار این را نداشتیم که نبردی این چنینی علیه ما تحمیل شود ولی این را می‌دانستیم که تمام سفارت‌خانه‌های غربی، جاسوس خانه بودند و تلاش می‌کردند این انقلاب را در نطفه خفه کنند. رسانه‌ها مثل قارچ سبز می‌شدند و سعی‌شان این بود که طی چند ماه اول، کار را تمام کنند ولی ۲۰ ماه گذشت و کاری از پیش نبردند.