به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با «سید عباس عراقچی» انتخاب ایشان را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

بائربوک در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد در دولت جدید ایران، با رفع مشکلات و موانع فراروی روابط، شاهد گسترش مناسبات میان دو کشور باشیم.

سید عباس عراقچی نیز با تشکر از تماس تلفنی و تبریک همتای آلمانی، به لزوم تداوم رایزنی‌های سیاسی میان دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف است.

وزرای امور خارجه ایران و آلمان همچنین در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند و عزم دو کشور را برای رفع مشکلات جاری از طریق گفتگو و تداوم رایزنی‌های سیاسی مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/