جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه خبر  درباره اهمیت گذرگاه صلاح الدین یا فیلادلفیا و تاکید صهیونیست‌ها بری ادامه حضور نظامی در آن منطقه اظهار کرد: مرز غزه با مصر و صحرای سینا مرزی است که از آن طریق و فلسطینی ها کمک‌های مردمی که از مصری‌ها دریافت می‌کردند می‌تواننستند محاصره را بشکنند.

وی ادامه داد: ۱۸ سال است که مرز غزه محاصره است و نمی گذارند  غذا و دارو و هیچ کالایی به غزه برسد و اکنون صهیونیست‌ها به دنبال سخت‌تر کردن شرایط هستند و نمی‌گذارند از طریق این مرز و تونل‌ها هیچ چیزی به غزه برسد و اکنون صهیونیست‌ها می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که اگر حیاتشان باقی ماند محاصره غزه را جدی‌تر اجرایی کنند.

قنادباشی گفت: در آخر آن ها با آتش بس موافق نیستند چرا که آتش بس پایان این رژیم است. صهیونیست ها و در این مدت نتوانستند به موفقیتی برسند.

وی افزود: مصری‌ها متاسفانه خط مبارک را ادامه می‌دهند. در دوران مبارک ده‌ها میلیارد دلار به او کمک شد که مردم مصر به سمت فلسطینیان نروند و به حمایت از صهونیسست‌ها بپردازند در زمان مبارک مبارک خیلی سعی کردند که مردم مصر ضد صهیونیست نشوند. این خط مشی از طرف نظامیان ادامه پیدا کرده و آن‌ها ماموریت دارند که نگذارند مردم مصر به حمایت از مردم غزه بپردازند. در حالی که بیش از نود درصد مردم مصر حامی فلسطینی ها هستند.

قنادباشی در انتها افزود: اکنون آمریکایی ها مخالف ادامه جنگ هستند و از انتخابات خود هم نگران هستند. مسئله ای که می‌تواند باعث آتش بس شود آن است که آمریکایی‌ها با دیپلماسی که انجام می‌دهند بتوانند کاری کنند که این حیوان درنده را کنترل و ومهار کنند.