محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ مرداد) در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران مرز‌های خدمات‌رسان به زائران اربعین حسینی ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون، بر ضرورت ارتقای امنیت، آسایش و خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان زائران حسینی تاکید کرد و گفت: باید در روز‌های پیش رو تمام ظرفیت استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه که مرز‌های اصلی تردد زوار به عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین هستند پای کار آمده و با کیفیتی مطلوب و فراهم آوردن آسایش زائران، مسیر خدمت‌رسانی هموارتر از گذشته دنبال شود.

عارف همچنین تصریح کرد: همه بخش‌های تصمیم‌گیر و خدمت‌رسان با راهنمایی زوار در انتخابشان برای تردد از مرز‌های خسروی، شلمچه، مهران و باشماق از ازدحام پیشگیری و تردد روان زائران را تا زمان بازگشت از کشور عراق تدبیر و ساماندهی کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در گفتگوی تلفنی با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت وضعیت بهداشت و درمان زوار در تمامی مرز‌های غربی و جنوب غرب کشور خاطرنشان کرد: باید با آگاه‌سازی‌ها و البته بسیج همه تجهیزات و امکانات ضمن بالا بردن سطح بهداشت در مراکز اقامتی و موکب‌ها، در صورت نیاز به مداوا، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز تامین و کادر درمان و امدادی مجرب در خدمت زائران عزیز حسینی قرار گیرد.

همچنین در این تماس تلفنی، آقایان بهرام‌نیا استاندار ایلام، صحرایی استاندار کرمانشاه و محراب استاندار خوزستان در تماس‌های تلفنی ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته تاکنون به معاون اول رئیس جمهور، از تردد روان و همکاری همدلانه مسئولان عراقی همچون گذشته در خدمت به زائران حسینی خبر دادند.