محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) ۱۷ مرداد در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر همزمان با بزرگداشت «روز خبرنگار» برای اینجانب فرصت قدردانی از تلاش‌های ارزشمند پاسداران عرصه حقیقت‌جویی و عدالت‌طلبی و پیام آوران امید و نشاط در جامعه مهیا شد.

امروز طلایه‌دارن آگاهی بخشی و نگارندگان حقیقت بر پایه رسالت ذاتی این حرفه و میثاق با آیه «ن وَٱلقَلَمِ وَمَا یَسطُرُونَ»، رشد و تعالی ایران اسلامی را سرلوحه اهداف خویش قرار داده و با گردش هنرمندانه قلم، مسیری تابان را برای تحقق ارزش‌های متعالی در جامعه ترسیم می‌کنند. در این رهگذر برای خبرنگار ایرانی، زبان صادق و بیان قاطع و منصفانه در بازگویی و انعکاس رویدادها، دستمایه نیل به اهداف این حرفه راهبردی در سایه احترام به اصول اخلاق اسلامی و رسانه‌ای است. 

اکنون جهان سلطه با بهره‌گیری از ابزار‌های گوناگون رسانه‌ای و تبلیغات سیاسی و به‌منظور بی اثرسازی و مقابله با افتخارات و دستاورد‌های ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی به‌ویژه پیشرفت‌های قدرت‌آفرین صنعت هسته‌ای، به دنبال جریان‌سازی و سیاه‌نمایی سیاست‌های کلان و مستقل جمهوری اسلامی ایران است که خوشبختانه این رویکرد مذبوحانه با نقش آفرینی و حضور موثر شما رهجویان اندیشه‌ورز در رسانه‌های وزین کشور به عنوان خاکریز خط مقدم تقابل با این هجمه‌ها، ناکامی اهداف و سیاست‌های دشمنان ایران را در پی داشته است.

در پایان همزمان با فرارسیدن این روز خجسته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، بر خود فرض می‌دانم که به نمایندگی از خانواده پرافتخار صنعت هسته‌ای کشور «روز خبرنگار» را تبریک بگویم و توفیق یکایک شما عزیزان و دیگر فعالان این عرصه را از درگاه باری تعالی مسألت کنم. موفق و پیروز باشید.