گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که به شهادت «اسماعیل عبدالسلام هنیه» در تهران منجر شد، موجی از فریاد‌های انتقام‌جویانه از سراسر جهان و از سوی ملت‌های آزادی‌خواه برخواست و به این ترتیب، موضع‌گیری‌های مقامات و فرماندهان مقاومت نقشه راهی مناسب برای منتقمان خون این شهید بی‌گناه شد.

اما در این مسیر، سؤالات متعددی در مورد نحوه، میزان، مبدأ، مقصد انتقام و بسیاری دیگر از موضوعات مطرح می‌شود که ذهن مخاطبان داغدار را به خود مشغول کرده است.

در مطلب پیش رو با بررسی شرایط و در نظر گرفتن امکانات و تحلیل و دسته‌بندی آنها، مشخصات احتمالی پاسخ انتقام‌جویانه مقاومت را به تصویر می‌کشیم:

*این انتقام قطعاً با هماهنگی و برنامه‌ای منسجم بین تمامی نیرو‌های مقاومت در سطح منطقه صورت خواهد گرفت.

*انتقام از مبدأ واحد نخواهد بود و به‌صورت مجموعه‌ای از اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی است که از چند مبدأ انجام می‌شود.

*احتمالاً نیرو‌های زمینی و دریایی ارتش امریکا از دایره اهداف این انتقام بیرون نخواهند بود و در این قضیه و انتقام مدنظر قرار دارند.

*علاوه بر اینکه پاسخ این ترور از چند مبدأ صورت خواهد گرفت، مواردی مانند چند مرحله بودن، در زمان‌های مختلف، در سطوح متفاوت، با سلاح‌های مختلف و مناسب و ابعاد متنوع در نظر گرفته می‌شود.

*محور مقاومت با برنامه‌ریزی، توان خود را برای انجام عملیاتی مستحکم آغاز کرده و پیش‌بینی شروع یک جنگ گسترده را نیز دارد.

*این بار، پاسخ انتقامی محور مقاومت بیش‌ازحد توان و تحمل اسرائیل است و مهلت ایجاد به‌اصطلاح ائتلاف علیه ایران را پیدا نخواهد کرد.

*در این سری از عملیات، برخلاف عملیات‌های پیشین، پاسخ به ترور فرماندهان ارشد مقاومت بر بالا بردن آمار تلفات رژیم صهیونیستی متمرکز می‌شود.

*برای دومین بار، باب ورود نیرو‌های جدید و تأثیرگذار به دایره عملیات‌های انتقام‌جویانه باز خواهد شد و در تمامی مراحل، همپای جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت. در دور قبلی پاسخ به اسرائیل، این موضوع با ورود حزب‌الله به دایره درگیری‌ها همراه بود.

*ازاین‌پس، دو مرکز تل‌آویو و حیفا در تمامی عملیات‌ها و پاسخ‌های مقاومت در تیررس آتش قرار دارند.

*چنانچه اتفاق بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی رخ ندهد، طرح اقدام مستقیم صورت خواهد گرفت تا برای دشمنان غربی و عبری مشخص شود که تغییر در ریاست جمهوری در تهران تفاوتی در نحوه پاسخ به تل‌آویو نخواهد داشت.

*در عملیات وعده الصادق نوع تسلیحاتی که مورداستفاده قرار گرفت، از سامانه‌های قدیمی و غیر مدرن بود. این اقدام با دو منظور صورت گرفت: ابتدا اینکه دشمن بداند ما با موشک‌های قدیمی خود می‌توانیم از جدیدترین و پیچیده‌ترین لایه‌های دفاعی و سامانه‌های ضد موشکی آنها عبور کنیم و دوم اینکه دشمن همواره در هراس نبود آگاهی از توان علمی و نظامی جدید جمهوری اسلامی باقی بماند. اما بخشی از این توان را این بار استفاده می‌کنیم.

*در عملیات وعده صادق، مسیر عبور موشک‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شد تا شرکای منطقه‌ای آمریکا متوجه باشند در صورت ادامه همکاری با اسرائیل و خیانت به آرمان فلسطین، احتمال دارد تعدادی موشک پیش از رسیدن به مقصد از مسیر منحرف شود و در یکی از پایگاه‌های نظامی آنها فرود آید.

*اتاق عملیاتی که در این دور از پاسخ به تروریسم دولتی اسرائیل تشکیل می‌شود، دائمی خواهد بود.

*طراحی‌های عملیات پیچیده و دارای اهدافی گسترده است و محدود به مواضع دشمن در سوریه یا عراق نخواهد بود و منافع آمریکا در دیگر نقاط نیز جزء اهداف از پیش تعیین‌شده و دارای پتانسیل شلیک به آنها است.

*در پایان نیز طبق منوال همیشه محور مقاومت بنا به تعالیم دینی هیچ‌گاه مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد. اما این بار بالاترین میزان خسارت به اماکن نظامی و اطلاعاتی زده خواهد شد.

*این بار دیگر صحبت از نمایش قدرت نیست. اصابت و خسارت و تلفات گیری مدنظر است.

انتهای پیام/