به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم ایران به‌عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شد.

ظریف در دوران تبلیغات انتخاباتی، مشاور مسعود پزشکیان بود و وی را در برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی و در جمع هواداران همراهی می‌کرد.