به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم یادبود شهید «حاج ابونعمه» اظهارکرد: من در مراسم فرماندهان شهید سخنرانی میکنم وای کاش میتوانستم در مراسم تمام شهدا بتوانم سخنرانی کنم. امیدوارم بتوانم سالهای عمرم را در راه خانهها و در میان خانوادههای آنها سپری کنم؛ اما متأسفانه به دلایل متعدد این امر امکان پذیر نیست.
وی گفت: زمانی که من یا هرکس دیگری از برادرانمان با اطمینان سخنرانی میکنیم حتی در اوج جنگ، اولا به این دلیل است که ما بر خداوند توکل کردهایم و ثانیا ما افرادی مانند شهید ابو نعمه، شهید ابوطالب، شهید جواد و دیگر مردان را داریم.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: ما میدانیم که در این راه چه گذشته و چه فرماندهان، مجاهدان، دلاوران و افراد با عزم و ارادهای داریم و در چه فضای شرافتمندانه، مؤمنانه و آکنده از صبر و جهاد هستیم.
فرمانده شهید حاج ابو نعمه یک مجاهد، اسیر جنگی و رزمنده بود و دو بار جانباز شد. او یک فرمانده بود و در نهایت نیز عاقبت نیکی داشت. او یکی از فرماندهانی بود که در جنگ با داعش در عراق حضور داشت و با آنها جنگید.
دبیرکل حزبالله همچنین گفت: فرمانده شهید حاج ابونعمه فردی متواضع بود و بسیار برادران رزمندهاش و مردم را دوست داشت. او تا لحظه شهادت در میدان حاضر بود.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهارداشت: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار. وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش آمد باز هم چیزی از ما برای ایران نخواست بلکه از ما به خاطر حضور داعشیها در عراق کمک خواست.
وی افزود: حاج قاسم گفت ما نیاز به فرمانده داریم، ۲۰ فرمانده عملیات میدانی به عراق رفتند.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ابونعمه در آن زمان در سوریه بود و از جمله کسانی بود که با حاج قاسم به عراق رفت برای اینکه فرماندهی عملیات علیه داعش در عراق را بر عهده بگیرد.
سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما از روز اول تعهد قاطعی به نبرد طوفان الاقصی داشتیم و در جبهه لبنان نیز از نام عملیات طوفان الاقصی استفاده کردیم. ما وارد این عملیات شدیم و اهدافی برای آن مشخص کردیم. آنچه برای ما مهم است، وضعیتی است که دشمن اکنون در آن به سر میبرد و خود به آن اذعان دارد. ما با ورود به این جنگ میخواستیم، قدرت دشمن را تضعیف و آنها را وارد جنگی فرسایشی کنیم که این هدف اکنون محقق شده است.
دبیرکل حزبالله لبنان افزود: ما توانستیم بخش بزرگی از ظرفیتها و نیروهای دشمن را مشغول کنیم و نگذاریم آنها جنگ در غزه را یکسره کنند. ما تأکید کردیم که جنگ در مرزهای شمالی فلسطین به غزه گره خورده است و اگر آنها میخواهند تنش در مرزهای شمالی آرام شود، باید جنگ در غزه متوقف شود.
سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه کسانی که نبرد را از داخل رژیم و خارج از آن دنبال میکنند، به این یقین رسیدهاند که توقف جنگ غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است، افزود: دشمن به وحشت افتاده، نه فقط از ورود نیروهای حزبالله به الجلیل، حتی تنها ایده نفوذ نیروها نیز آنان را میترساند. همین مسئله باعث شده آنها نیروهایشان را افزایش دهند.
وی گفت: گسترش حضور نیروهای آنها همان چیزی است که با آن، شکستهای خود در زمینه فناوری را جبران میکنند که البته این مسئله باعث فرسایش توان آنها شده است.
دبیرکل حزبالله لبنان ادامه داد: نیاز دشمن به نیروهای بیشتر در پی فرسایشی شدن جنگ، باعث شده آنها از حریدیها بخواهند به ارتش ملحق شوند که این مسئله در این رژیم یک خلأ اجتماعی ایجاد کرده است. به همین دلیل رهبر معنوی آنها تهدید کرد که این رژیم را رها خواهد کرد.
سیدحسن نصرالله افزود: جنگ و نیاز به نیرو، دشمن را وادار کرده مدت زمان سربازی اجباری را طولانی کند که البته طولانی کردن سربازی نیز یک خلأ اجتماعی دیگر در این رژیم ایجاد میکند.
در حال بروزرسانی...
انتهای پیام/