به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیاری از کارشناسان در فوتبال ایران می‌گویند وقتی بازی‌ها حساس می‌شود قاعدتاً گل‌های کمتری را شاهد هستیم و به طور مثال به دربی پایتخت اشاره می‌کنند که معمولاً مساوی و کم گل می شود.این در حالی است که در تمام دنیا خلاف این رویه را شاهد هستیم و به طور مثال ال کلاسیکوها در اسپانیا معمولاً پرگل می‌شود و یا در همین دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شاهد روییدن ۱۸ گل در درون دروازه‌ها بودیم.

سوال اینجاست که آیا بازی منچسترسیتی و رئال مادرید و یا دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن حساسیت ندارد؟ تازه آنجا مسابقات حذفی هم هست و یک تیم با یک شکست از دور رقابت‌ها کنار می‌رود و کلی ضرر مالی می‌کند.در لیگ ایران اما اگر به فرض مثال پرسپولیس به سپاهان ببازد فرصت جبران دارد و می‌تواند در بازی‌های بعدی این شکست را جبران کند.کافی است میانگین گل در لیگ برتر ایران و به خصوص در بازی‌های حساس را با میانگین گل در بازی‌های حساس اروپایی مقایسه کنیم تا ببینیم که نظر بعضی از کارشناسان چقدر غلط و ناکارشناسی است.

همین امسال دربی تهران بدون گل مساوی شد و بازی استقلال و سپاهان فقط یک گل داشت.هیچ بعید نیست بازی برگشت تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هم کم گل از آب در بیاید.یک دلیل اصلی این است که در لیگ برتر فوتبال ایران مربیان ابتدا برای گل نخوردن راهی میدان می‌شوند و اگر فرصت شد به گل زدن هم فکر می کنند ولی در اروپا تفکر مربیانی مثل گواردیولا  و آنچلوتی طوری است که مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

انتهای پیام/