به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تور کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده مطرح ایرانی در نوروز ۱۴۰۳، سوم تا هفتم فروردین ماه در دو سانس ۱۹ و ۲۲/۳۰ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

قربانی در این کنسرت‌ها قطعات از پیش مشخص شده شامل «عروج» به آهنسازی حسام ناصری و شعر ابوسعید ابوالخیر، «پریشانی» و «پل» از حسام ناصری و شعر احمد امیر خلیلی، «مرا ببخش» به آهنگسازی حسام ناصری و شعر حسین غیاثی، «زلف سیه» به آهنگسازی غلامحسین مین باشیان و شعر غلامحسین مین باشیان را در بخش اول اجرا کرد.

قربانی در نیمه اجرا با سلام و تبریک سال نو از مخاطبانش خواست تا برای حضور سبز خودشان خود را تشویق کنند و گفت: مدیریت این اجرا‌ها با حسام ناصری و تیم برایی کنسرت است که همه با هم به شما خیر مقدم می‌گوییم. سال نو باستانی فرخنده و مبارک و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه حق تعالی باشد، بی نهایت خوشحالیم که تا لحظات پایانی سال قبل و بلافاصله سال جدید خدمت شما رسیدیم و افتخار به حضورتان داریم. ما قدردان حضور و حمایت‌های شما هستیم که امیدواریم ادامه داشته باشد و بتوانیم باز هم در خدمتتان باشیم.

وی سپس پیش از اجرای قطعه میدانی تو گفت: این قطعه مثل خیلی دیگر از قطعات کاری از حسام ناصری است، اما ادبیات و اشعار آن از ابوسعید ابوالخیر و گهای هم مولانا است محتوای آن براساس حس و حال ما روی صحنه و ارتباطی که با شما برقرار می‌کنیم، انتخاب می‌شود و بداهه است، بنابراین مشخص نیست که چه چیز می‌خوانیم و انخاب مناجات بداهه است به نظرم این قطعه را با گوش جان بشونید و لحظاتی با آن همذات پنداری کنید چرا که مناجاتی با پروردگار است.

اجرای بداهه مناجات ابوسعید ابوالخیر با پروردگار/علیرضا قربانی: امیدوارم لایق محبت‌های مردم ایران باشم

پس از آنتراکت و اجرای یک قطعه بی کلام شوشتری توسط گروه و تشویق نوازندگان توسط خواننده و مردم، قطعاتی دیگر «در زلف تو آویزم» از حسام ناصری و شعر امیرخسرو دهلوی، «عاشقانه نیست» از حسام ناصری و شعر اهورا ایمان، «گفتگو» از سیاوس ولی پور و شعر حسین منزوی، «خیال خوش» از علیرضا افکاری و شعر حسین غیاثی و در نهایت نیز «روزگار غریب» با شعر احم شاملو و حمید خلف بیگی اجرا شد.

قطعه آخر هم طبق روال کنسرت‌های اخیر قربانی با همخوانی مردم اجرا شد. قربانی از مردم خواست تا این قطعه را با همه احساسشان بخوانند و با هم همنوا شوند.

یکی از ویژگی‌های کنسرت‌های علیرضا قربانی توجه ویژه به نوازندگان است که مدام در قطعات مختلف توسط خواننده و مردم مورد تشویق و معرفی قرار می‌گیرند.

اعضای گروه ارکستر علیرضا قربانی حسام ناصری، تنظیم قطعات و نوازنده پیانو، سامان صمیمی، ویلن و کمانچه، امین عطایی، سولیست، آرمین قضاتی، رایین نورانی، بهار فلسفی و برهان همتی، ویلن و آرش جامع، نگار فرجی (سولیست)، کوشا صرافی، سارا نادری و زهرا کریمی نیز ویلن ۲، هومن مهدویان، تار و سه تار، دانیال جورابچی، طناز اسدالهی، مهدی منادی و الهام عادلی زااده، ویولا، مسعود فیروزی نژاد، محمدحسین غریبی، پروشات زندآیین و سینا آذرآباد، ویلنسل، مه سیما فلاحی، فلوت، حسام صدفی نژاد ابوا، نرگس تقی پور و هومان باقی، هورن، دارا دارایی، باس و ذکریا یوسفی و شایان ریاحی پرکاشن.

انتهای پیام/