از صبح امروز دستگاه‌های امدادی و انتظامی از قبیل پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و ... به صورت آماده‌باش هستند تا شب آخرین چهارشنبه سال با کمترین خساراتی جانی و مالی به پایان برسد.

محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس تهران گفت: تعداد پرستاران اپراتور ۱۱۵ افزایش داده شده است. 

وی بیان کرد: در سطح شهر تهران از اورژانس دونده استفاده می شود. ۲۸۶ دستگاه آمبولانس در مناطق پرخطر مستقر شده و دو فروند بالگرد اورژانس هوایی در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند. 

توکلی بیان کرد: از اول اسفند تا این لحظه ۵۰۹  مورد مصدوم بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ثبت رسیده است. امسال ۱۰۹  مورد قطع عضو و ۱۶۰ مورد آسیب به چشم داشتیم.  

وی  ادامه داد: براثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، ۲۳۹ مورد سوختگی اندام  و ۱۷۳ مورد اعزام به بیمارستان توسط عوامل اورژانس داشته ایم.

مردم از روشن کردن آتش در وسط خیابان و معابر خودداری کنند. از مردم درخواست می شود از تردد غیرضروری در سطح شهر هم پرهیز کنند.