محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار موفق شدیم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشورمان ، اساتید و روسای دانشکده های دانشگاه تهران شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین تجلیل از اساتید ممتاز دانشگاه باشیم.

او ادامه داد: استاد ممتاز به کسی گفته می‌شود که ۱۰ سال بعد از اینکه به مقام استاد تمامی نائل می‌شود، پرونده‌اش به شرطی که توسط برخی استادان پیشنهاد شود برای درجه استاد ممتازی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاد ممتازها چگونه انتخاب می‌شوند؟

مقیمی توضیح داد: یک کمیته‌ای متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دانشگاه تهران شکل می‌گیرد. این افراد که بررسی کننده پرونده هستند باید به تایید هیئت ممیزه دانشگاه تهران برسند و مشروط به اینکه امتیازات لازم را از بندهای مختلف کسب کنند به این مقام نایل می‌شوند.