حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت دستورالعمل نظارت بر برگزاری مراسم نیمه شعبان ۱۴۰۲ را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد.  

در این ابلاغیه آمده است: با عنایت به این که در آستانه برگزاری مراسم ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در نیمه شعبان و مراسم تکریم و غبارروبی مساجد در دهه آخر این ماه می‌باشیم، کنترل عوامل محیطی محل‌های برگزاری مراسم مذکور از جمله آب مصرفی، مواد غذایی، پسماند، تهویه و بهداشت محیط محل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

 فرشیدی در این ابلاغیه از معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته است، برنامه ریزی لازم به منظور کنترل عوامل محیطی مؤثر بر سلامت جامعه و نظارت بر برگزاری مراسم با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و سازمان‌های ذیربط را در دستور کار قرار دهند.