به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست خبری حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، امروز اول بهمن با موضوع اقدامات و برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این سازمان برگزار شد.
* فعالیت ۸۱۹ مرکز جامع در کشور
طریفی حسینی در این نشست گفت: ۸۱۹ مرکز جامع داریم که کار سنجش سلامت کلاس اولیها و ارائه خدمات توانبخشی در حوزههای نقص توجه، اختلال یادگیری و هیجانی و رفتاری و دیرآموز به دانشآموزان را انجام میدهند.
وی افزود: شرایط پذیرش نوآموزان پیش دبستانی را به صورت رایگان در این مراکز فراهم کردیم و نوآموزان در صورت تشخیص اختلال از خدمات آموزشی و توانبخشی این مراکز با رویکرد بهنگام به صورت رایگان استفاده میکنند؛ همچنین بخشی از نیروهای کاردرمان و گفتار درمان که به تازگی استخدام شدند، در این مراکز ساماندهی میشوند.
* دانشآموز بانیازهای ویژه در چه مدرسهای درس بخواند؟
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: وقتی شدت و نوع معلولیت دانشآموزان استثنایی مشخص شد باید اعلام شود که آیا در مدارس عادی باشد یا استثنایی؟
وی ادامه داد: در همین راستا کمیته جایدهی آموزشی در مراکز جامع ایجاد شده است که معلم مرتبط، نیروی توانبخشی، خانواده، نماینده مدیران منطقه و فردی که کار تست و آزمون دانش آموز را انجام داده است در آن حضور دارند و نوع مدرسه، نظام آموزشی و خدماتی را که دانشآموز نیاز دارد، مشخص میکنند؛ به عنوان مثال کودکی، اوتیسم است و با توجه به شرایطش مشخص میشود که در مدرسه عادی درس بخواند یا مدارس ویژه اوتیسم.
این خبر در حال تکمیل است